Thursday, December 4, 2014

~Perbezaan SR Vitamin C Shaklee di pasaran

Assalamualaikum,
 
Tahukah anda untuk mendapatkan hasil yang berkesan dan terbaik, pemilihan sesuatu vitamin atau supplemen itu amatlah penting. Janganlah anda membeli sekadar pada nama 'vitamin' tetapi cubalah teliti dengan lebih terperinci  kandungannya supaya tiada kesan sampingan pada masa hadapan.
 
Bagaimana dengan Sustained Release Vitamin C Plus Shaklee?
 
Apakah yang membezakannya dengan Vitamin C lain di pasaran?
 
 
 
 
PERBEZAAN SUSTAINED RELEASE (SR) VITAMIN C PLUS SHAKLEE
 
1)BIOFLAVANOID
 
Untuk makluman anda, Vitamin C keluaran Shaklee didatangkan bersama-sama bioflavanoid di mana ia merupakan bahan penting dalam membantu penyerapan vitamin yang lebih baik. Jika vitamin diserap dengan baik ke dalam tubuh badan kita maka tentulah ia juga akan mendatangkan kesan yang lebih baik juga. Tidak semua vitamin C di pasaran mengandungi bioflavanoid tau.
 
Bioflavanoid bertindak bersama vitamin c untuk :

1. Melindungi dan mengekalkan struktur salur kapilari darah
2. Mempunyai kesan antibakteria
3. Menggalakkan peredaran darah
4. Merangsang pengeluaran hempedu
5. Mengekalkan tahap kolesterol darah yang lebih rendah
6. Merawat dan mencegah katarak
7. Bertindak sebagai antihistamin
8. Mempunyai ciri-ciri anti-radang
9. Mengurangkan gejala herpes mulut
 
SIAPA YG PERLUKAN BIOFLAVANOID?

1) Perokok – asap rokok merosak bioflavanoids dan vitamin C dengan cepat. 
Perokok memerlukan extra bioflavanoids dan vitamin c utk melawan kerosakan sel dari asap rokok.
2) Orang tua
3) Penderita asma dan alergi
4) Penderita kencing manis
5) Orang yang terkena jangkitan kerana bioflavanoids dan vit c dapat mengurangkan risiko infeksi
6) Penghidap hypertensi – dapat menurunkan tekanan darah
7) Orang yang stress – dpt mencegah stress dan proses pemulihan stress dapat dipercepatkan
 
 
2)PELEPASAN VITAMIN C SECARA BERPERINGKAT (SUSTAINED RELEASE)
 
Keistimewaan vitamin yang bersifat Sustained Release:
 
(1) Sustained (or, Time) Release ialah satu proses di mana vitamin diformulasi khas agar ia dilepaskan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Dengan bahasa ringkasnya, dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu
 
(2) Vitamin larut air (B-Complex dan Vitamin C) adalah seperti namanya, mudah larut di dalam air (sebab tue dinasihatkan pengambilan air yang mencukupi apabila mengambil suplemen), dan, ianya tidak boleh disimpan di dalam badan.
 
Maka, tanpa sifat Time Release ini, vitamin larut air ini akan terus diserap ke dalam aliran darah dengan CEPAT, tanpa mengira berapa besar dos vitamin tersebut, dan akan dilepaskan ke dalam urin (air kencing) dalam masa 2-3 jam sahaja.
 
(3) Sustained Release supplement boleh menawarkan kesan vitamin yang optimum, meminimumkan kehilangan vitamin dalam proses penguraian (perkumuhan), serta menstabilkan paras darah waktu siang dan malam.
 
Walaubagaimanapun, anda dinasihatkan untuk periksa label di botol vitamin pilihan anda kerana kebanyakan time-release vitamins hanya boleh bertahan di dalam masa 2 jam atau kurang. Maka, hampir TIADA BEZA sangat berbanding dengan tablet biasa yang pastinya jauh lebih murah berbanding vitamin yang bersifat sustained release.

 
3)KANDUNGAN VITAMIN C
 
SR Vitamin C juga mempunyai kandungan vitamin C yang tinggi iaitu 1 tablet SR Vitamin C menyamai 7 biji setengah buah oren.Waaahhh!! Mampukah anda untuk menghabiskan 7 biji buah oren dalam masa sehari? Saya tak mampu..hehe..kecuali jika anda memang penggemar buah oren..=)
 
 
4)SEMULAJADI
 
Haa..ini yang penting. Ia adalah 100% semulajadi tanpa perasa tiruan, pengawet tambahan, pemanis mahupun pewarna tiruan. :) Vitamin C semulajadi biasanya mengandungi dos vitamin C yang rendah seperti 500mg berbanding vitamin C sintetik yang tinggi dosnya seperti 1000mg. Vitamin C sintetik biasanya dihasilkan melalui proses kimia di makmal.
 
5)HALAL
 
Anda jangan risau kerana semua produk keluaran Shaklee yang berada dalam pasaran Malaysia adalah halal. Jadi anda boleh mengambilnya tanpa ragu-ragu.
 
**********************************************************************
 
Okay, sekarang anda nampakkan kelebihan SR Vitamin C Shaklee berbanding Vitamin C lain di pasaran. Buatlah pilihan yang bijak untuk anda dan seisi keluarga.
 
Dengan hanya RM0.50 sebiji Vitamin C Shaklee, anda memperolehi banyak kebaikan dan khasiatnya. Bukan sahaja kulit cantik dan badan sihat, malah anda akan dapat lebih dari itu. Nak tahu? Cubalah..:)
 
Insyaallah, semua dengan izin Nya.
 
************************************************************************************************
 
Berminat dengan mana-mana produk Shaklee?
Hubungi saya seperti tertera di bawah untuk sebarang pertanyaan dan konsultasi percuma

 
SID: Eila (ID:918555)
SMS / WhatsApp / WeChat: 014-815 7713
Page: Stayhealthy
FB: Ila Zain 


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment